Agile Foundation for Marketing & Communication

Drie voordelen die ik na zeven jaar agile werken in het marketing & communicatiedomein nog steeds ervaar. En die ik vakgenoten zó gun. We hebben een prachtig vak, maar zeg zelf: af en toe word je gewoon knettergek van de overvolle agenda’s van mensen waarmee je samenwerkt. Of van de stroperigheid van besluitvorming in sommige ketens. Of van stakeholders die op de stoel van de vakinhoudelijke expert gaan zitten.

Kan dat niet anders?     

Gelukkig wel. Agile werken is een echt andere manier van werken, waarmee je volstrekt andere resultaten boekt. En het mooie is dat je er mee aansluit op een verandering die in vrijwel alle organisaties onderwerp van gesprek is. Hoe fijn is het dan dat jij weet hoe je agile zinvol toepast op marketing en communicatievraagstukken en daar je (interne) opdrachtgever in meeneemt!

Agile Foundation is een tweedaagse training dat afsluit met een certificerend examen.

Wat wij je leren in deze training:

  • Meer resultaten in minder tijd
  • Op je gemak in onbekende situaties
  • Regie houden terwijl stakeholders volwaardig meedoen

Onderwerpen dag 1

  • Achtergronden, uitgangspunten en principes van Agile
  • Overzicht en inbedding Scrum in het Agile raamwerk
  • Projectstart: Foundations
  • Rollen en mandaten
  • Agile tools & technieken

Onderwerpen dag 2

  • Case uit de marketing & communicatie: zelf aan de slag met Scrum
  • Productbacklog opstellen
  • Sprintplanning maken
  • Pokeren
  • Burn down chart
  • Agile rituelen
  • Wrap up: do’s and don’ts van Agile Project Management

Certificering

Als je slaagt voor het meerkeuze-examen dat ongeveer twee weken na de training wordt afgenomen ben je gecertificeerd op Agile Foundation niveau. Dit betekent dat je bekend bent met de Agile gedachtegang, de Agile terminologie en moeiteloos als professional kunt meedraaien in een Agile of Scrum team. (De eerste tijd bij voorkeur onder begeleiding van een ervaren Agile coach of Scrum master). De certificerende instantie is Agile Consortium Int. Het Foundation certificaat is een voorwaarde om deel te nemen aan de Agile MarCom Advanced en Agile Practitioners examens.

Jouw expert trainer is Mariëlle Roozemond

  • Ervaren Agile coach, trainer, implementator
  • Ervaren (15+ jaar) Marketing & Communicatie adviseur
  • Spreker/workshopleider Agile Scrum voor communicatie en marketing
  • Gecertificeerd HBO docent
  • Docent Scrum, Lean StartUp, Internal Branding aan de Hogeschool Rotterdam
  • Mede-auteur Scrum in Actie. AtlasContact: 2015
  • Bestuurslid Agile Consortium NL
  • Voorzitter Agile MarCom Consortium
Meer over Mariëlle

Kosten

Deelnamekosten training open inschrijving € 1200 excl. BTW. Bij voldoende belangstelling is het mogelijk een in-company training te organiseren. Informeer naar het minimum aantal deelnemers.

Kosten certificerend examen: € 175 excl. BTW per examenpoging.

Wil je meer informatie?

Ja, dat wil ik!